Gå til innhold

Psykopatisk sex


Shortbus

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Som et medlem i flere år har jeg gjort meg noen tanker. Hva ligger bak ønsket om å ydmyke partner eller tilfredstillelse av å se partneren bli ydmyket? Eller å bli ydmyket selv? Skyldes det opplevelser i barndommen? Kontrollbehov? Hva kommer det av?

Personlig liker jeg balanse der begge gjør det de har lyst til. Har erfaring med poly der hun hadde en avtale med sin mann. Begge hadde elskere. Kommer kontroll inn i bildet blir det turn-off for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns brgbd svarer fint, men vil bare legge til:

 

Det er ganske ufint å kalle andres fantasier/fetisjer for "Psykopatiske" bare fordi du ikke tenner på det selv..

Jeg setter ikke så veldig stor pris på å bli hentydet syk fordi jeg liker å gi fra meg kontrollen.

Det er nok tabu rundt sex som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge ble BDSM friskmeldt så sent som i 2010, og på høy tid som brgbd sier!

 

Det er mange innfallsvinkler i forhold til cuckold. For noen cuckoldpar så er det elementer av "psykisk BDSM" hvor partneren tenner på ydmykelsesbiten, mens andre par har helt andre tenningsmønster i forhold cuckold.

 

Her en bra artikkel hvor man snakker om at de som driver med ekstrem sex har bedre psykisk helse. Noe av det som trekkes fram er at de som er psykisk trygge på seg selv og omgivelsene sine tør i større grad å eksperimentere med sex, enn de som sliter med selvrespekten og selvbildet.

 

http://forskning.no/sex-psykologi-seksualitet/2014/03/bedre-psykisk-helse-med-ekstrem-sex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shortbus, dette har brgbd allerede svart ganske så bra på.

 

Det fins psykopater. Det fins de som kanskje hadde hatt bedre av en profesjonell psykiatrisk behandling. men disse kan ikke danne malen for seksuell praksis fra de menneskene som har litt annerledes seksuelle lyster, men ellers er like normale som folk flest. Og disse er helt klart i flertall. (jeg snakker da selvsagt IKKE om å tillate seksuell praksis som er i strid med allment vedtatte og aksepterte lover, som feks mindreårige, eller voldtekter uten samtykke.)

 

Dette er ikke en stor felles betegnelse hvor alt bare kan samles. Kopseng, Hemsedalsaken, etc er på ingen måte normalen! Du må kunne skille mellom samtykkende sex hvor f.eks den ene frivillig gir fra seg kontrollen, eller hvor man tenner på å se partneren sin frivillig bli ydmyket. Det som Kopseng har bedrevet har INGENTING med noe av dette å gjøre, Shortbus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok, jeg ber om unnskyldning for språket her. Vanskelig å snakke på nett. Jeg lurer kanskje på forskjellen mellom psykisk vold og sex. Har dessverre erfaring med flere forhold der hun var psykisk voldelig. Det skyldes min oppvekst tror jeg. Og det kan ha konsekvenser for resten av livet. Psykisk vold er verrre enn fysisk vold. Så hva er forskjellen? Noen som har negative opplevelser med en kontrollerende partner? Ønsker ikke å dømme de som har det som livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...