Gå til innhold

Bull eller gratis sæddonor?


Turvenn52

Anbefalte innlegg

Hadde en episode som bull for 7 år siden. Fikk en hevendelse i fra NAV nå i sommer med krav om barnebidrag... Til andre som tenner på ubeskyttet bull rolle.. Vær bevisst på mulige konsekvenser og om det blir barn, betale og være glad folkens :-)

 

Det som er litt spesiellt her er at moren nå innrømmer at hennes agenda var akkurat dette. Hun og mannen hadde forsøkt og få barn i mange år uten hell.. en sprut i fra meg og de var i mål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ble brukt som uvitende sæddonor, da skal vel ikke de be om barne bidrag fra deg ?? Hvis dette stemmer så er dette utrolig frekke folk.

Jeg har selv vert og fyllt opp kona til andre menn mens han har sett på. Og hvis de hadde kommet etterpå for og prate farskaps sak med meg og kreve barnebidrag, da hadde jeg blitt forbannet. Det må jo avtales på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig moralsk frekt og be om det ja men hva hjelper det?? De kan "plyndre" oss med loven i hånd.. selv om noen er så kyniske så kan vi ikke si vi ikke har anvar heller... (bare og putte pikken i buksen) men for min del så blir det 3700,- i måneden og rettmessig krav på arv i fra meg.

 

Og ja! jeg er forbannet men det hjelper ingen ting.. er absolutt like kåt på denne settingen men ser baksiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akershus_49

Et brev fra NAV bør ikke være nok til å sette igang hele mølla og kreve inn penger. Håper jo at du har forlangt å se DNA-bevis på at du er den rette faren også, om du da ikke ønsker å være faren til det barnet. (Noe jeg ikke tror, da jeg leser du ble forbannet)

Når man har med NAV og loven å gjøre, så hjelper det vel ikke stort om man har en skiftlig "kontrakt" med det paret man er bull for heller. Ikke engang om den er tinglyst.

 

Skjønner din fortsatte iver og kåtskap på dette området da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mor tipser NAV om mulig far så tar det norske rettsystemet over. Mor kan lene seg tillbake og vente mens NAV kjører resten av saken. Ja jeg forlangte selvfølgelig DNA. Og ja jeg var barnets far.

Det er ikke mulig og lage noen kontrakt med hensikt og sikre mannen som har noe verdi i det Norske rettsvesen.....

 

Håper ikke dette skremmer unna menn i fra og stille som bull men synes det er riktig og sende en tankevekker rundt mulige konsekvenser..

 

Jeg tror jeg ble valgt ut som deres donor fordi de på et diskusjonsforum hadde snappet opp resultatet av en test jeg hadde tatt av spermen min, og hvor jeg skrøt av hvor god den var tross at jeg var 45.. :-) Betaler prisen for det nå.

 

Vil gjerne komme i kontakt med andre som kanskje har havnet i samme situasjon. Tror kanskje det er mange som har hatt regelmessig sex med par over en tid og hvor plutselig paret flytter..... :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du jo fått en samværsordning med ungen. Ta foreldreansvaret fra mannen i paret, og sett han på siden linjen.

Er du faren og betaler har du også masse rettigheter. Lag livet litt surt for dem. De har bydd opp til dans, da får de danse...

Du kan jo ikke bare la dem overkjøre deg. Betal det du skal, men krev din rett. Eller så får du la mannen i paret adoptere ungen. Og da slipper du også betale.

Endret av TyrogFrøya
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agendaen her er nok at jeg skal betale. Dette er også blitt mennesker jeg må forholde meg til i ulike situasjoner resten av livet, også barnet som er helt uskyldig i dette.... Mannen hennes er ett null og har egentelig ingen rolle oppi dette.. Har både vært sint og frustrert og hatt en del tanker rundt det og gjøre det surt for de men er neppe tjent med det i det lange løp.. De er med på at jeg har samvær med barnet men ikke sikker på om jeg tør ha noe samvær med ett barn når jeg har NULL tillit til foreldrene.. Føler sterk misstillit og ser på dette nærmest som ett ran og ikke sikker på om jeg orker tanken på og se moren i ansiktet.. Men nok sutring nå :-) Jeg er heldig og tjener godt og har råd til og betale. Men jeg tror jammen jeg kommer til og fortelle barnet min historie rundt dette når det er blitt voksen. Det føler jeg som en plikt og rett til og ha kjennskap til.

 

Så alle buller der ute vær klar og bevisst over mulige konsekvenser. Stiller moren krav så er det bare og betale. Alle barn har også krav på noe som heter pliktdelsarv som i dag er på minimum 1million... selfølgelig forutsatt at man har noen milioner når man dør da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agendaen her er nok at jeg skal betale. Dette er også blitt mennesker jeg må forholde meg til i ulike situasjoner resten av livet, også barnet som er helt uskyldig i dette.... Mannen hennes er ett null og har egentelig ingen rolle oppi dette.. Har både vært sint og frustrert og hatt en del tanker rundt det og gjøre det surt for de men er neppe tjent med det i det lange løp.. De er med på at jeg har samvær med barnet men ikke sikker på om jeg tør ha noe samvær med ett barn når jeg har NULL tillit til foreldrene.. Føler sterk misstillit og ser på dette nærmest som ett ran og ikke sikker på om jeg orker tanken på og se moren i ansiktet.. Men nok sutring nå :-) Jeg er heldig og tjener godt og har råd til og betale. Men jeg tror jammen jeg kommer til og fortelle barnet min historie rundt dette når det er blitt voksen. Det føler jeg som en plikt og rett til og ha kjennskap til.

 

Så alle buller der ute vær klar og bevisst over mulige konsekvenser. Stiller moren krav så er det bare og betale. Alle barn har også krav på noe som heter pliktdelsarv som i dag er på minimum 1million... selfølgelig forutsatt at man har noen milioner når man dør da :-)

 

Må egentlig rose deg for å ikke gå berserk oppi denne håpløse situasjonen.

Som du sier, det viktigste er jo det uskyldige barnet oppi alt dette.

 

Hadde det vært meg så hadde jeg nok gitt klar og tydelig beskjed til foreldrene at jeg skal betale. Men når barnet blir gammelt nok til å ikke bli "skadet" av sannheten så skal han/hun får høre hele historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...