Gå til innhold

Medlemskap.


Manandwife

Anbefalte innlegg

Hei igjen "blåmann"

Nå prøvde jeg å få deg til å lese mine innlegg før du kommenterer, men det har du tydeligvis ikke tatt deg tid til.

Men jeg kan ta det en gang til.

Av disse 900 besøkende er 267 medlemmer. Av disse igjen er rundt 12 stykker PREMIUM-MEDLEMER (det er ordet jeg har brukt).

Om du da regner ut dette vil du få følgende svar: antall Premium-medlemer 12 delt på antall besøkende 900 = 0,013 x 100 = 1,33% Premium-medlemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmann.

Jeg leste nok ikke innlegget ditt godt nok tidligere, og oppfattet ikke at det var MEG, og de andre som "sutrer" du mente som gniene.

Jeg sutrer over hodet ikke, og bryr meg svært lite om hva du mener om meg.

Jeg passer på meg selv, og uttaler meg kun ift. hva jeg personlig mener.

Og det du kanskje ikke har oppfattet er at jeg håper at jeg har feil, og at du har rett. :-)

Når det gjelder statistikken du mener at jeg feilaktig har kommer med, er jeg fristet til å si til deg som jeg sier til sønnen min, som forhåpentligvis er noe yngre enn deg: Les oppgaven før du svarer. Det er en meget viktig egenskap når man kommer til statistikkregning.

Jeg har nok sikkert tatt feil ift. om du er Premium-medlem også. Men det står at de som er det, er utvevet, noe du ikke var. Har jeg feil beklager jeg veldig.

Ellers vil jeg ønske deg og de andre her inne en riktig god helg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med betaling er ikke at folk ikke har råd. Problemet er at et sosialt nettsted som dette er 100% avhengig av nettverkseffekt. Dvs. at det er brukernes aktivitet som avgjør kvaliteten på tjenesten. På samme måte som at Finn.no er avhengig av et relativt stort antall aktive brukere for ikke å dø ut, er også denne siden det. Problemet er at antall aktive brukere her er ALT for lavt til å begynne med betalingstjenester. Og fra et e-business-standpunkt, er det en av de mest sikre fallgruvene er min erfaring.

 

Man må sikre god nok nettverkseffekt først, og SÅ kan man gjøre "business" ut av det etterpå. God business til og med.

 

Vil også bemerke at selv apper på AppStore (med veldig sømløse betalingsmuligheter) lastes ned ofte 200-300 ganger mer når de er gratis, kontra når de koster 7 kroner. Akkurat de samme appene, men som har skiftet businessmodell midtveis. Så fort penger er involvert, selv om summen i seg selv er ubetydelig, så mister man nesten hele markedsandelen med en gang - med mindre tjenesten er SÅ bra at NOK folk gidder.

 

Sånn er mennesker, spesielt på nett. Med en gang kredittkort nevnes, selv om det er snakk om en krone, så viker de ALLER fleste. Og det er jo synd, men sant. Jeg er av typen som ikke ville betalt, fordi jeg vet at andre ikke betaler. Altså når kvaliteten på tjenesten faller (antall aktive brukere), og prisen øker, så er det en dårlig deal for meg.

 

Når siden omsider blir moden nok for "business" (noe denne sikkert potensielt kunne blitt), så tror jeg ikke løsningen er å kreve betaling for tjenester som å se brukernavn og profiler, offentlige bilder e.l. Siden dette er nøkkelfunksjonalitet som man er avhengig av for å bruke tjenesten slik den er tiltenkt. En premium-bruker burde få mulighet til å customize profilen sin ytterligere, redigere/slette innleggene sine (ja...), komme på forsiden, åpne egne grupper, delta i lukkede rom eller andre (mer kreative) undertjenester som ikke er "obligatoriske".

 

Jeg håper selvfølgelig det går veien, men føler meg ganske sikker på at dette med å betale for "standard" funksjonalitet rett og slett vil bidra til nettstedets undergang.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke prisen det står på selv om jeg ikke gidder å kaste penger ut vinduet. Jeg tror det blir litt sånn "jeg gidder ikke kjøpe medlemsskap siden ingen andre gjør det", og slik blir det en selvoppfyllende profeti. Sånn tenker hvertfall jeg. Medlemsmassen og bruk var rett og slett ikke stor nok til å rettferdiggjøre en betalingstjeneste. Slike steder er avhengig av at brukerne skaper innholdet og da trenger du mye brukere.

 

Jeg likte denne siden. Den var litt spesiell og hadde mye bedre brukere enn andre tilsvarende nettsteder. Massevis av normale, høflige, tenkende, men kåte folk - akkurat som meg selv. Blir nok sporadisk bruk av meg heretter, inntil siden enten dør ut eller at den oppnår kritisk masse av betalende brukere - som igjen vil få meg til å kjøpe medlemsskap.

 

Lykke til. Håper dere overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som syter her snakker veldig i mot dere selv. Dere liker siden, den skiller seg ut fra andre sider når det kommer til seriøsitet osv, men kun når den er gratis.

Det er jo ikke noe problem å være aktiv bruker her selv om man ikke betaler.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i mye Tøs1.

Men vil vel kanskje legge til at vi VAR fornøyde med siden slik den var, og at besøkstallet, og dermed aktiviteten har gått betraktelig ned.

Men samtidig tror jeg nok det meste er blitt sagt fra oss som er skeptiske til omleggingen av siden, og at tiden vil vise om siden består som betalingsforum, dør ut, eller går tilbake til hva den var tidligere.

Vi må huske på at dette er en meget "smal" side hvor kun et fåtall av parene her inne er opptatt av hyppige treff med tilfeldige, og forskjellige menn, og at denne aktiviteten tar veldig liten plass i livet deres.

Så jeg vil tippe på at de parene i denne kategorien har sine faste menn, og at kontakten dem imellom ikke nødvendigvis skjer via denne siden.

Da er vi tilbake med et fåtall andre par som kanskje ser nytten i denne siden.

Hva med at bekreftede par og damer har fri tilgang på forumet, mens single menn må betale litt mer for å ha tilgang til alle profilene.

Dette er ingen uvanlig måte å praktisere betaling på andre steder.

Bare en tanke.

Mvh.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei manandwife,

 

I dag har vi begynt å utvikle en alternativ løsning for de som ikke har betalt. Jeg regner med at vår løsning vil tilfredstille både betalende og gratis-brukere.

Imidlertid ser jeg at funksjonalitet og tilgang bekymrer deg. Dette skal ikke være et problem lenger, du skal ha tilgang til alle fora. Eneste begrensning skal ligge i at du ikke kan se profiler, og det er dette "problemet" vi jobber med i dag.

 

Vi oppdaterer dere fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nanox.

Først vil jeg si at det er svært lite som bekymrer meg rent generelt, og overhodet ikke noe som bekymrer meg ift. denne siden. :-)

Jeg engasjerer meg nok litt i overkant ift. hvor mye jeg egentlig bryr meg, og regner med at mitt engasjement roer seg betraktelig utover.

Dere gjør en kjempejobb med denne siden, og jeg håper den vil bestå. Men jeg tviler sterkt på om det er "liv laga" for en side der mellom 2 og 3 prosent av brukerne er Premium-medlemmer.

Ha en super dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roligkar

Det finnes dog andre sider på nettet, for oss som bor langt fra det sentrale østlandsområdet er det ikke så mange å treffe her ? Lite aktivitet ? Spørs om det er verdt pengene ? Men skjønner at det er mye arbeid med en slik side. Vet ikke om jeg betaler meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes dog andre sider på nettet, for oss som bor langt fra det sentrale østlandsområdet er det ikke så mange å treffe her ? Lite aktivitet ? Spørs om det er verdt pengene ? Men skjønner at det er mye arbeid med en slik side. Vet ikke om jeg betaler meg inn.

 

Hei Roligkar,

 

Størsteparten av sidens aktivitet går via personlige meldinger eller chat. Vi har over 6000 brukere fra vestlandet og over 10% av de er fra Sogn og Fjordane.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Herman69

Rart jeg får opp at jeg må bli prem medlem når jeg har betalt og står at jeg har abonnent for 30 dager, men når jeg ser på profiler får jeg ikke dem opp pga begrenset profil. Men som betalende medlem skulle vel jeg fått gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanox

Hei alle!

 

Problemet dere sikter til er veldig beklagelig, men vi har rettet det.

Hvis noen fortsatt har problemer ønsker jeg at dere tar kontakt direkte med meg, så skal vi rette dette med en gang.

 

Vi er lei for ulempene dette har medført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...