Gå til innhold

(Ny) Chat og historikk fra "Nylige samtaler"


Gjest Krydderpar

Anbefalte innlegg

Gjest Krydderpar

Bare litt nysgjerrig og setter stor pris på svar. Når man har chattet med noen brukere her inne så vises jo historikken under fanen "Nylige samtaler" - som regel men slett ikke alltid. Hva er årsaken til at enkelte "forsvinner"? Kan det være at brukeren man har chattet med sletter historikken (ikke alle som er like komfortable med at den er synlig, sikkert)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nylige samtaler" er dessverre en litt missvisende tekst på knappen.

Det som er synlig her er logg over samtalene med de som du har pratet med tidligere, og som er pålogget nå.

Når de logger av, forsvinner de samtidig i fra historikk-oversikten

 

Forslag til ny kort forklarende tekst på denne "knappen" taes imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krydderpar

Merker at det Admin skriver ikke stemmer helt. Jeg har "back log" på Nylige samtaler, som viser i vinduet, med brukere jeg/vi har chattet med og når jeg klikker på dem åpnes tidligere chatte historikk, velger så "view profile" og den visere at brukeren er offline (den lille prikken ved siden av nicket er hvit, ikke grønn). Derfor gjentar jeg spørsmålet fra åpningsinnlegget; vises ikke chattehistorikken fordi brukeren jeg/vi har chattet med har slettet historikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at det Admin skriver ikke stemmer helt. Jeg har "back log" på Nylige samtaler, som viser i vinduet, med brukere jeg/vi har chattet med og når jeg klikker på dem åpnes tidligere chatte historikk, velger så "view profile" og den visere at brukeren er offline (den lille prikken ved siden av nicket er hvit, ikke grønn). Derfor gjentar jeg spørsmålet fra åpningsinnlegget; vises ikke chattehistorikken fordi brukeren jeg/vi har chattet med har slettet historikken?

 

Dette er pga "treghet i systemet"! Når en bruker akkurat har vært aktiv, akkurat har gått ut av siden (uten å logge av), eller akkurat har logget ut, kan det ta litt tid før han forsvinner fra chat historikken. Eventuelt motsatt, hvis han kun er aktiv på chatten uten å klikke på noe på forumet, kan det også være Mismatch" mellom om personen er pålogget på Chatten og/eller på Profilen.

Hvis du ser på hvor lenge siden det var aktivitet på profilen til de er offline, men som du fremdeles ser chat-historikken til så regner jeg med at det ikke er snakk om lange tiden.

 

Har testet og prøvd å slette chat historikken, og har erfart at dette ikke påvirker hva som dukker opp av historikk hos den andre brukeren. Mao så mister ikke du noe historikk om en annen bruker sletter historikken med deg. Du forsvinner heller ikke fra "Nylig påloggede" om han sletter historikken med deg.

 

Hvis du fremdeles ikke har blitt noe klokere så går det også å be en annen bruker slette historikken deres så kan du selv se hva som skjer/ ikke skjer, eventuelt om du sletter historikken til en annen bruker og spørre han hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...