Gå til innhold

Breedingparty


Gjest Daterepa

Breedingparty  

260 stemmer

  1. 1. Breedingparty

    • Jeg har vært på breedingparty
      9
    • Jeg vil på breedingparty
      90
    • Jeg tenner på tanken
      120
    • Jeg vil ikke på breedingparty
      45
    • Jeg vil nekte dama mi å gå på et breedingparty
      37
    • Hva er breedingparty?
      37


Anbefalte innlegg

Gjest Nanox

En bestemt type sex party, vanligvis personer mellom 20-50 år, som er besøkt av mange menn og/eller kvinner og er laget for det formål å få de kvinnelige deltakerne gravide.

 

 

Direkte oversettelse fra urban dictionary.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest kalle12

Ser både fordeler og ulemper ved dette emnet. Bør ihvertfall være gjennomtenkt og ferdigsnakket mellom det paret hvor hun skal breedes og at de sammen tar ansvar for barnet som vil komme. Eller at den kvinnen som skal delta, er klar over hva det medfølger å bli breedet og at det i ettertid vil være hennes ansvar for det barnet. At paret/hun da ikke forlanger DNA-test og bidrag av den som da er "lucky winner" i partyet. Dette vil være et etisk dilemma for mange mannfolk også, om de vil ta sin del av ansvaret eller bare la det være med "donasjonen" og ikke noe mer enn det.

 

Bør uten tvil være klare linjer både før og etter et sånt party.

 

For egen regning har jeg gjort min plikt i å oppdra barn i en "gjennomsnittsfamilie" og ferdig der. Men kan være behjelpelig med donasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1: Det juridiske aspektet her innebærer risiko for en del økonomiske omkostninger.

 

2: Det helsemessige er vanskelig å ivareta.

 

3: Det moralske ovenfor et eventuelt avkom er problematisk for meg rent personlig.

 

Personlig synes jeg tanken er opphissende. Vått i vått og dyrisk. Jeg ville nok aldri ha deltatt på noe slikt med tanke på nettopp de tre punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 2 weeks later...
Gjest LottieGirl

Den lovbestemte retten følger jo ikke staten selv en gang. Jeg har hatt 6 prøverørs forsøk ICSI, hvor siste ble vellykket og vi fikk en liten jentebaby. Mannen min er biologisk far men vi snakket med mange som ikke hadde noe annet alternativ enn donor. Så lenge man er villig til å påta seg det ansvaret å fostre opp ett barn, og gi det all den kjærlighet og omsorg det trenger så ser ikke jeg noe galt i det personlig.

Er selvsagt positiv til en debatt om dette etiske temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskere er jo idag enige i dette Lottiegirl, at det biologiske prinsipp er sterkt overvurder, så ja i utgangspunktet skulle det jo ikke spille noen rolle for barnet.

Men hva om det får en sykdom, hvor genetikk spiller en rolle, eksempelvis trenger en nyre el...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LottieGirl

Det er jo selvsagt ett element i debatten.

Men det er jo farlig å leve og man kan ikke beskytte seg mot alt.

 

Det samme kan jo sies om foreldre som har sykdommer som kan gå i arv.

Mange velger å få barn på tross av dette.

 

Selv vet jeg ikke hva jeg ville gjort i den situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
Gjest Krydderpar

At 70% av de som har svart enten vil eller tenner på tanken er i seg selv et vektig argument for å slette seg fra denne siden.

Drøyt og forkastelig. Vitner om (sannsynligvis) litt for mange forskrudde hoder her inne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krydderpar

@brgbd Vi er hjertens enig om en ting; det er vesens forskjell mellom å fantasere og å gjennomføre (nesten) uansett hva som måtte være tema. Om det er utallige kvinner som bærer på en "voldtekts fantasi" skal ikke jeg uttale meg skarpt om, annet enn at det er nokså akseptert og kjent blant fagfolk at kvinner ofte, og som regel, kan ha "røffere" og villere fantasier enn menn. Sistnevnte gruppe er gjerne mer framme i skoene når det kommer til bilder IRL (visuelt stimuli) enn bilder i hodet.

 

Jeg kan ikke se hvilke brukere som har svart på spørreundersøkelsen om breeding fantasien men tillater meg å ha en sterk mistanke om at blant de 70 prosentene som enten (faktisk) VIL på et slikt part eller tenner på tanken finner vi en soleklar mannlig slagside. Om jeg har rett blir din sammenligning med kvinners "rape" fantasier irrelevant.

 

Dessuten - å dra en mulig parallell mellom breeding parties og donor klinikker som en plausibel sammenligning er jo direkte usaklig. Barnløshet, donor spørsmål og fertilitetsklinikker har vel like mye med sex å gjøre som parkeringsbøter eller budsjett arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...