Gå til innhold

Chatten - Info og Regler


Anbefalte innlegg

Alle registrerte brukere en velkomne til å bruke Chatten gratis. Ved missbruk vil man normalt få en advarsel, eventuel en utstengelse i fra kun chatten eller i fra hele forumet. Spaming er et typisk eksempel som fører til utestengelse i fra chatten!

 

Hvordan bruker jeg chatten?

Helt nederst på siden finner dere et lilla felt står "Chat" . Når du trykker på den vil alle påloggede brukere vises og du kan chatte med de.

 

Mobil versjon

Vår mobile versjon er ikke 100% kompatibel med mobil enhet. Det er planlagt en ny mobilversjon av chatten i løpet av 2020. Den nåværende chatten fungerer best når du holder den mobile enheten horisontalt!

 

Kan jeg endre innstillinger?

Bortenfor "Chat" finner du en knapp med bilde av et tannhjul, dette er innstillingene dine. Der kan du endre status og skru av/på lyder.

 

Hvordan endre status?

Trykk på knappen med bilde av tannhjulet. Helt øverst står det "Min status" og rett under er det en boks du kan skrive i. Skriv det du måtte ønske i den boksen og trykk Enter.

 

Hvordan sender jeg bilder?

Når du har valgt en bruker under "Chat" får du opp en rekke ikoner øverst i samtalen. Trykk på det ikonet som er helt til venstre og følg anvisningene.

 

Hva betyr de forskjellige statusene?

Når du trykker på "Chat" vil du få opp en liste over alle påloggede brukere, men det vil ikke dermed si at du bare kan skravle ivei. Til høyre ved alle brukernavn finner dere et "lys" som indikerer statusen til vedkommende.

 

Grønn: Jeg er tilgjengelig, si gjerne hei!

Blågrå: Opptatt med andre ting, snakker med mange andre, eller har akkurat logget ut. Hvis du får svar kan det ta noe tid.

Brukere som velger å være usynlige, vil ikke vises i listen.

 

Uakseptabel atferd

Vis respekt for andre medlemmer. Spaming, mobbing og truende eller sjikanerende atferd aksepteres ikke.

 

En eller flere brukere plager meg, hva gjør jeg?

Kontakt en av våre moderatorer eller admin, oppgi brukernavn, tid, dato og hva vedkommende har gjort/sagt.

 

-------

 

Chaten skal nå være tilgjengelig igjen for alle. Vi har endret den litt, og utviklingen vil fortsette. Følgende endringer er blitt gjort:

 

1: Du kan nå blokkere èn enkelt bruker fra å skrive til deg.

2: Rapporter samtale med en bruker du finner plagsom/ufin.

3: Send filer og bilder til andre brukere. Maks størrelse på filene er satt til 2MB.

 

NB: Hvis du har problemer med å se de nye funksjonene i chaten; slett alle cookies i din nettleser og logg inn på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chatten virker helt fint den, men etter oppførselen din tidligere i år (under et annet brukernavn) er du utestengt!

Vi hadde ikke utestengt deg helt ennå, men hadde foreløpig kun utestengt deg i fra chatten.

Takk for at du minnet oss på det, slik at vi nå får bannet deg helt!

 

Vennligst respekter at du er utestengt og ikke kom tilbake under en nytt brukernavn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...