Gå til innhold

Er all sex sunt?


Leo0007

Anbefalte innlegg

Gjest Norwegianhubby

Det spørs VELDIG hva man legger i ordet "all sex".. Innenfor lovlighetens grenser finnes det mye sunn sex, men sikkert også usunn sex for de som har meninger om det..f.eks For noen så er BDSM ikke "sunt" iform av mulige ubekvemme situasjoner, men man må jo selvsagt ha en åpen og forståelsesfull dialog om sex og hvilke grenser man har :)

 

Men er jo alltids slik at ingen har et likt syn på sex og kjærlighet :)

 

 

 

Et lite spørsmål til andre som leser denne tråden.. Hva legger dere i ordet "all sex" ? :) bare for nysgjerrighetens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha besøkt SLAA sine sider, som jeg først trodde var en spøk, skjønte jeg at de er et uttrykk for typisk amerikansk fanatisme.

At en slik organisasjon finnes der borte forundrer meg ikke. Det er ikke noe land i verden med flere relgiøse sekter enn USA. Dette står ikke mye tilbake for en slik.

Det virker bare manipulerende og skremmende på meg.

Jeg tok den såkalte testen de har der og så ikke helt poengen med den.

Har nå brukt en times tid på dette og er ikke skremt.

 

Lykke til videre i livet til alle

Sex er jo bare deilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanox

Jeg tror nok det er opp til alle og enhver å definere hva som er sunt og ikke. Hvis man kan finne noe man trives med og sin egen greie uten å skade andre så kan det umulig være usunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle svarene her er interessante. Jeg vet lite om hvordan sex i seg selv er bra i lengden. Noen som kan fortelle meg? Om sex helt isolert kan være bra for seg selv og ens liv? Rendyrket? Uten spesielle rammer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest en del artikler om at sex er sunt for helsen. Det er vel en del forskere som har studert litt rundt dette området så det stemmer sikkert innen visse forutsetninger.

Hvilken effekt sex har på helsen er ikke jeg den rette til å svare på. Men mener det har stått at for den fysiske helsen så styrker det hjertet og imunforsvaret samtidig som det kan redistrere stress. Sex (ihvertfall med orgasme) frigjør naturlige smertelindrende og andre stoffer i kroppen som kan gi en positiv effelt om man er sliten og/eller har noen småsmerter i kroppen.

Hvordan effekten av sex er på den psykiske helsen kommer vel ann på hvilke "ting" man selv syns er ok og er derfor veldig personavhengig om har en positiv eller negativ effekt. De som er utsatt for ting de ikke vil selv eller ikke liker har jo sex xslevfølgelig en negativ effekt. Men dersom man holder seg til sexuelle former som man selv syns er ok og ikke bryter med egne "regler" vil nok dette ha en positiv effekt på ens egen psykiske helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fint innlegg. Jeg bare lurer. Sex for sexens skyld. Hva betyr det? Og jeg snakker ikke om det rent biologiske. Jeg snakker om det psykiske. Hva kan det gjøre med et menneske å la sitt liv være styrt av sex for eksempel? Er det bare riktig å la seg styre av sine drifter og lyster. Ten litt på den delen men tanke på hvordan folks holdning til sex utvikler seg. Er den bare god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...