Christina Skrevet 6. juli 2014 Share Skrevet 6. juli 2014 Jeg har begynt å tenke litt på dette i det siste. Har vært sammen med typen i nærmere 6 år nå, og har vært utro de siste 2 åra. Det har vært utrolig pirrende, og jeg er på mange måter bitt av basillen. Det er bare så frekt og deilig å sette seg inn i bilen til bestekameraten hans og suge til det spruter - for så å kline med typen etterpå. Det har pågått lenge, og jeg har vært blindet av kåtskap, og aldri følt anger! Dette faller kanskje ikke helt innenfor "cuckold", men er i allefall nært nok beslektet til at jeg spør her... Er jeg et ondt menneske? Er det flere som har opplevd lignende? Kommer samvittigheten krypende og biter meg til slutt? Den beste sexen har jeg ikke med typen - og sånn er det! Denne utroskapen, og livsstilen, har trigget så mange fantasier. I det siste har jeg begynt å tenke veldig mye på sex med eldre menn bl.a :-/ Hva er galt med meg? Er det meninga mennesker skal være monogame? Og hvis ikke - hvorfor lyve for seg selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest HenryMiller Skrevet 6. juli 2014 Share Skrevet 6. juli 2014 Velkommen i klubben. Kicket ved det forbudte er det sterkeste av alle for mange av oss. Det er ikke mer moralsk forkastelig enn noen annen seksuell legning. Men beskytt din partner i så stor grad som mulig. Det siste er det vanskelige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manandwife Skrevet 6. juli 2014 Share Skrevet 6. juli 2014 Er veldig uenig med både HM, og Christina. Cuckolding handler overhodet ikke om konvensjonell utroskap, men om det motsatte, nemlig tillit og lojalitet. Om fruen møter en elsker i en cuckold-setting, er dette avtalt på forhånd, og noe mannen også "nyter" godt av. Det handler altså om felles nytelse, noe jeg ikke kan tenke meg gjelder i Christina's tilfelle. Jeg vil heller ikke se på Christina's aktivitet som en seksuell legning, men heller som en illojal handling overfor sin mann. Nå skal ikke jeg være noen moralens vokter, men ytrer kun min mening. :-) Ha en super søndags formiddag alle sammen. :-) Mvh. Jan. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grovpikk Skrevet 6. juli 2014 Share Skrevet 6. juli 2014 Det Christina bedriver er utroskap, ikke cuckolding. Da hadde typen hennes tent på det og visst om det. Den saken er klar. Men til det Christina spør om: Jeg mener monogami er kultur med utspring i juridiske problemstillinger rundt arv, og at våre drifter ikke er helt happy med det. Men vi må forholde oss til monogami fordi det er vanlig, og derfor er også utroskap helt naturlig. Det er også derfor cuckolding er naturlig: Det er en måte å ta inn "utroskap" i forholdet uten at det er utroskap. Samvittighet kommer an på hva du har av tanker og hvor sterk du er psykisk til å stå imot fordømmelsen som samfunnsnormene garantert vil bombardere deg med, i alt fra familie og venner til hollywood-filmer og religion. Det at du spør her er jo et tegn på at du evaluerer og tenker litt. Det er lurt!! Så slipper du bli en angrende synder. Emosjonell utroskap syns jeg er betenkelig, men seksuell utroskap syns jeg er helt OK og en naturlig utøvelse av råderetten over egen kropp. Jeg har et bevisst forhold til det, og får aldri dårlig samvittighet. Aldri levende lys og romantiske kvelder med andre. Men gjerne full trøkk i senga. Jeg ville nok ikke vært utro med sosialt nære forbindelser slik du gjør. Det gir stor fare for indiskresjon. Men det blir jo en avveining av risiko mot spenningsfaktor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manandwife Skrevet 6. juli 2014 Share Skrevet 6. juli 2014 Og da lurer jeg på en ting.... Hvorfor da være i et forhold? Jeg vil jo da anta at råderetten over egen kropp er gjensidig i dette forholdet, eller gjelder den kun den ene? Og det er jo også nærliggende å lure på om råderetten kun gjelder kropp? :-) Min definisjon på utroskap er å gjøre noe man ikke kan fortelle sin partner. Men så er jeg sikkert litt gammeldags, og velger mine selsualpartnere, og par med omhu. :-) Ha en fortsatt super ettermiddag. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest HenryMiller Skrevet 6. juli 2014 Share Skrevet 6. juli 2014 Godt innlegg Grovpikk. Selvsagt er det forskjell på utroskap og cuckolding, og selvsagt er det ulike grunner for utroskap. Manandwifes konklusjoner om hva Christina bør og skal gjøre er uinteressant i denne sammenheng. Det som derimot kan være verdt å ressonere litt rundt, er Christinas dragning mot det forbudte, det hemmelige. Denne legningen mange av oss har, som gjør at vi tenner på forbudt sex av ulik slag, er tett knyttet opp mot genene våre. Det er ikke uten grunn at alle undersøkelser viser at en vesesntlig del av befolkningen er eller har vært utro. Mange mange flere tenner på det og drømmer om det. Det er nok ikke bare juridiske grunner til fordømmelsen, Grovpikk. Det er nok like mye redselen for at utroskapen skal føre til det du selv kaller emosjonell utroskap. Jeg har selv sett kvinner som har holdt det emosjonelle på god avstand over mange år, plutselig gli inn i en ukontrollert foreslkelse....Det er ikke enkelt, dette. Men dårlig samvittighet, Chritin, det tror jeg du skal kutte ut. Det er dine drifter, dine behov, og så får du prøve å ikke skade din faste partner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manandwife Skrevet 6. juli 2014 Share Skrevet 6. juli 2014 Og hva er så min konklusjon om hva hun bør, og skal gjøre, HM? I dette fora konkluderer jeg aldri, men ytrer kun min mening. :-) Men det virker jo som om du har svarene på det meste hva gjelder kvinner, HW's, par, legninger, og erotiske settinger, så da trekker jeg meg ut av denne tråden. :-) Ha en strålende aften. :-) Mvh. Jan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manandwife Skrevet 6. juli 2014 Share Skrevet 6. juli 2014 Vel.... Ser nå at jeg har konkludert med en ting, og det er at det hun holder på med ikke er cuckolding. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grovpikk Skrevet 6. juli 2014 Share Skrevet 6. juli 2014 Og da lurer jeg på en ting.... Hvorfor da være i et forhold? Det er en svært lang liste mulige grunner, som favner alt fra barn til materielle ting. Grunnen til å være i forhold er som regel de samme enten du er utro eller ikke. Den mest åpenbare grunnen er at man faktisk er glade i hverandre.... Det er min grunn ihvertfall. Jeg vil jo da anta at råderetten over egen kropp er gjensidig i dette forholdet, eller gjelder den kun den ene? Vi har faktisk alle råderett over egen kropp. Nytter ikke hvor mye vi står og lyver for presten, det er en fundamental rett å bestemme over egen kropp. Og det er en individuell rett, så den har alle. Og selvsagt alle parter i alle typer forhold. Alle velger selv hva de vil. Viljen er fri (dette kan alle HEF-medlemmer... :-) Min definisjon på utroskap er å gjøre noe man ikke kan fortelle sin partner. Men så er jeg sikkert litt gammeldags, og velger mine selsualpartnere, og par med omhu. :-) Jeg legger ikke skjul på at jeg er utro. Jeg kunne sagt at "det er komplisert" eller "åpent" (hun kjenner mitt syn på monogami etc, men ikke mine avtaler med andre). Men likevel: Jeg følger din definisjon der! :-) Skal ikke ta debatten mye videre, men jeg syns andre typer utroskap enn seksuell utroskap er mer problematisk. Økonomisk utroskap, emosjonell utroskap etc. Fatter ikke hvorfor kjønnslig omgang skal være noe som må opplyses spesielt om, og spesielt ikke om man mistenker det kan såre en person du er glad i. Poenget mitt var imidlertid at jeg har god samvittighet fordi jeg har tenkt godt igjennom det. Jeg har dessuten prøvd både monogami, åpne forhold og singelliv, så jeg vet hva som funker dårlig og bra for meg. Det må imidlertid enhver finne ut hva de selv er komfortabel med. Følger deg også på det å velge par og seksualpartnere med omhu. Jeg har mest langsiktige forbindelser. Har vært veldig heldig med de jeg har truffet, selv om det har vært veldig forskjellige rammer og mennesker. (Det er et stort privilegium å bli invitert inn i et pars sexliv og bli vist den tillitten det krever! For par har det sine begrensninger å treffe en bull som ikke er singel. Så jeg føler meg ekstra priviligert.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manandwife Skrevet 7. juli 2014 Share Skrevet 7. juli 2014 Godt svart. :-) Samtidig synes jeg personlig at det å holde sammen pga. barn, materialisme, og praktiske årsaker har gått litt ut på dato, og virker på meg litt egoistisk, om kun den ene parten i forholdet benytter seg av "råderetten over egen kropp" uten den andres viten. Nå er jeg selv HEF-medlem, og er rimelig sikker på at din definisjon/bruk av råderett, og fri vilje ikke var i Kristian Horn sine tanker da han grunnla forbundet. :-) Men i beste HEF ånd, respekterer jeg din holdning og tankegang Det var imidlertid en ting jeg ikke forsto i ditt innlegg. Sitat: "Skal ikke ta debatten mye videre, men jeg syns andre typer utroskap enn seksuell utroskap er mer problematisk. Økonomisk utroskap, emosjonell utroskap etc. Fatter ikke hvorfor kjønnslig omgang skal være noe som må opplyses spesielt om, og spesielt ikke om man mistenker det kan såre en person du er glad i." Jeg skjønner at emosjonelt utroskap også er ille, men jeg ville nå følt det ekstra ille om jeg mistenkte at mitt kjønnslige utroskap kunne såret en person jeg var glad i... Men her velger jeg å tro at du snublet litt i ordene, og mente "spesielt om man ikke mistenker at det kan såre den man er glad i" ? :-) Ha en riktig god sommer. :-) Mvh. Jan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grovpikk Skrevet 7. juli 2014 Share Skrevet 7. juli 2014 M&W, Er enig i at materielle årsaker er tullete, men jeg ser at det er fortsatt en vanlig grunn til å holde sammen. Det er jo til og med grunnen til at noen BLIR sammen. Tåpelige folk. Men det må de få lov til... Hadde jeg ikke vært bekymret for at sambo ble såret over at jeg har sex med andre, så hadde jeg jo fortalt henne det. Det er rett forståelse av det jeg prøvde å si, ja. Sjalusi har mange, også liberale og frisinnede mennesker. Har sanset sjalusi selv hos elskerinner. Man må bare ta det til etterretning. Og derfor syns jeg at prinsippet om at "det du ikke vet har du ikke vondt av" fungerer helt utmerket. :-) Vi skifter uansett roller når vi veksler mellom kolleger, venner og familie. Er ikke mer problematisk enn det. Problemet er bare at vi har med oss tabuer fra en tid før muligheten for prevensjon, DNA og abort. Er bare tull å bruke samme moral i dag, egentlig. Klarer vi legge vekk tabuene vil vi kunne se at å ha sex med noen er ikke en mer alvorlig overtredelse enn å spille tennis med noen. Det er en fysisk utskeielse sammen med noen. (Noen blir sure om de må sitte og se på at tennisbanen er opptatt, mens andre syns det er vel så moro å se når sin kjære spiller som å spille selv. Og der fikk jeg endelig til å bringe inn litt relevans til cuckold. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manandwife Skrevet 7. juli 2014 Share Skrevet 7. juli 2014 Som skrevet før, så er jeg totalt uenig i dine holdninger, og verdier, men respekterer at vi er forskjellige. Har skrevet det før også, men kunne ikke la være å kommentere, men nå trekker jeg meg ut av denne tråden. :-) Igjen, god og samvittighetsfull sommer til dere. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nytes Skrevet 7. juli 2014 Share Skrevet 7. juli 2014 Er jeg et ondt menneske? Er det flere som har opplevd lignende? Kommer samvittigheten krypende og biter meg til slutt? Den beste sexen har jeg ikke med typen - og sånn er det! Denne utroskapen, og livsstilen, har trigget så mange fantasier. I det siste har jeg begynt å tenke veldig mye på sex med eldre menn bl.a :-/ Hva er galt med meg? Er det meninga mennesker skal være monogame? Og hvis ikke - hvorfor lyve for seg selv? Du er vel ikke et ondt menneske, livet består av valg og så lenge man kan stå for de selv så er det greit. Men du spør hva andre synes og jeg synes det er lite rettferdig å gå bak ryggen på et menneske man er glad i. Samme hva slags utroskap det er. Det kan vanskelig forsvares. Og hadde det vært min mann hadde han kjent/sanset det hvis jeg hadde gått rett fra annen og så kysset han Kanskje kjæresten din vet mer enn du tror. Synes du det hadde vært helt ok om han faktisk gjør det samme? Kanskje han faktisk har den heftigste sexen med bestevenninden din? Klarer vi legge vekk tabuene vil vi kunne se at å ha sex med noen er ikke en mer alvorlig overtredelse enn å spille tennis med noen. Det er en fysisk utskeielse sammen med noen. (Noen blir sure om de må sitte og se på at tennisbanen er opptatt, mens andre syns det er vel så moro å se når sin kjære spiller som å spille selv. Og der fikk jeg endelig til å bringe inn litt relevans til cuckold. ) Ja, det er en fysisk utskeielse. Men jammen er det stor forskjell fra tennis. Man kan jo ikke komme nærmere et annet menneske, og jeg er ihvertfall ingen maskin. Jeg har følelser (i ulik grad) for alle de menneskene som betyr noe i mitt liv. Er mange jeg kunne spilt tennis med, men det er ytterst få som blir invitert med på vårt soverom. Og det har ingenting med tabu å gjøre Min definisjon på utroskap er å gjøre noe man ikke kan fortelle sin partner. Enig. - Henne :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strap-ons Skrevet 7. juli 2014 Share Skrevet 7. juli 2014 grovpikk: Med fare for å virke uhøflige... Det du sier er at det er tabuer som gjør at vi ikke har vært utro, men nå når vi har prevensjon, abort osv, så bør ikke dette være et tema lenger. Da skal det liksom være ok. Det har da vel ingenting med tabuer å gjøre at man ikke er utro. Følelser, moral er jo et par av de ordene som burde være relevante for dette temaet. Hvis den moralen du prøver å rettferdiggjøre i ditt innlegg, får gjennomsyre samfunnet vi lever i (ja det er en sammenheng), så går dette bare nedover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grovpikk Skrevet 8. juli 2014 Share Skrevet 8. juli 2014 At samfunnet rakner om folk er utro har jeg ekstremt liten tro på. (For eksempel er folk med høyere utdanning oftere utro, så at det er noe laverestående ved folk som er utro er ikke riktig.) Fort gjort å havne i skyttergraven i slike debatter, så det skal jeg prøve å unngå. Dette er dessuten off-topic for gruppa. Men gjentar mitt råd til Christina: Husk at fordømmelsen sitter svært løst hos folk i vår kultur, så vær diskret. Man kan da fint ha rak rygg i hverdagen, selv om man leker litt på fritiden sin. Om man har tenkt igjennom for/mot og tatt en beslutning på egen livsførsel, så bør man kunne stå for det både i sol og regn, mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Betty Blue Skrevet 9. juli 2014 Share Skrevet 9. juli 2014 Nå tror jeg ikke vi skal la høy utdanning være noen garanti mot lavpannet eller egoistisk handling. Hvilken finanskrise eller annen hvitsnippkriminalitet er for eksempel ikke initiert av menn med høy utdanning og høyt selvbilde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smallpenisboy Skrevet 19. juli 2014 Share Skrevet 19. juli 2014 hei skjønner godt at du tenker mye på dette! jeg synes ikke du er et ondt menneske å personlig synes jeg d må mere till en utroskap for og vere ond, jeg synes det mest moralske vill vere og tilstå til typen din. slev om det kansje kan ende forholdet, så fortjener han og vite sanheten. men først og fremst synes jeg du burde vere erlig med deg selv hvis du liker speningen og har den beste sexen med andre en typen din så bør du nokk leve ut med det jeg tror noen mennesker er monogame og andre mennesker ikke er det, så hvorfor skal man da ofre sine gleder fordi sammfunnet vil noe annet. så mitt råd til deg er og vere erlig med typen din og deg selv, hvem vet kansje du trigger noen fantasier hos han og å hvis ikke er dere kansje ikke ment og vere ilag, uansett utfall tror jeg dette vil lette på samvitgheta de synes det er bra med damer som deg og kult at dere finnes ! d er nokk av oss manfolk som ønsker og bli en hanrei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.