Gå til innhold

Fitta full med sæd og p-piller

HannKatta

Anbefalte innlegg

Alltid lurt på dette ang. p-pillers virkningsnivå.

Har lest om kvinner som til tross bruk av p-piller blir gravide.

Og da undrer jeg meg når dama blir pumpet full med sæd av flere menn,

vil hun lettere bli gravid enn med den faste partneren selv på p-piller ? :confused:

Ikke helt lett å forklare dette. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette blitt en Lege side...?

Men du luing fra Molde...det er veldig lett å forklare..har ikke noe med mengden sæd å gjøre om en dame blir gravid..!

Så vidt jeg vet så Gjør P-pilen sånn at Egget ved egg løsning ikke fester seg..og da kan ikke egget bli befruktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette blitt en Lege side...?

Men du luing fra Molde...det er veldig lett å forklare..har ikke noe med mengden sæd å gjøre om en dame blir gravid..!

Så vidt jeg vet så Gjør P-pilen sånn at Egget ved egg løsning ikke fester seg..og da kan ikke egget bli befruktet..

Jeg trodde at man kan komme hit å være den man er uten å bli dømt. Selv om spørsmålet kanskje er mindre gjennomtenkt betyr det ikke at du skal fornekte han et realt svar.

Saken er også den at prevansjonspiller fungerer på forskjellige måter: noen forhindrer mensturasjon ved å stoppe selve eggløsningen, og noen "dreper" sæden. Så er vanskelig å svare på spørsmålet uten en aldri så liten medisinsk utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pillen virker som den skal, vil antall menn og mengde sæd være uvesentlig. Da har hun ingen eggløsning, og kan dermed ikke bli gravid. Om pillen svikter, grunnet andre medisiner, at hun slurver med tidspunktet hun tar pillen på, eller om hun f.eks har vært magesyk, så vil risikoen være større jo hyppigere hun har sex. Om flere menn knuller henne samme kveld vil også risikoen være større. Men så lenge hun tar pillen slik hun skal, bør det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Excite at jeg virka usaklig, men jeg ble bare så overgitt at folk har en sånn oppfatning og så lite kunnskap om prevansjon og biologi :-)....men en ting er sikkert at det finnes ikke P-piller som "dreper" Sæd...P-piller hindrer eggløsning og eventuele egg å feste seg. Men selfølgelig forutsatt at man tar den som man skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Excite at jeg virka usaklig, men jeg ble bare så overgitt at folk har en sånn oppfatning og så lite kunnskap om prevansjon og biologi :-)....men en ting er sikkert at det finnes ikke P-piller som "dreper" Sæd...P-piller hindrer eggløsning og eventuele egg å feste seg. Men selfølgelig forutsatt at man tar den som man skal.

Takk til MistressBergen for et godt svar.

Alltid lurt på det der.

Til alle andre, jeg bare stilte et uskyldig spørsmål.

Men, det var tydeligvis ikke så bra. :)

Jeppe, jeg er kankje ikke like interessert i "biologi" som deg.

Men, for meg kan du bare vere oppgitt.

For jeg er oppgitt over deg tilbake at du syter og klager over andre brukere. ;)

Jeg ignorerer slikt i utgangspunktet og gidder ikke å klage over slike utsagn.

Så klag i vei. Jeg vender det døve øret til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke allerede var nevnt tidligere i teksten....når mange menn inseminerer vil dette øke sannsynligheten for suksessfull befruktning fordi den individuelle fertiliteten er variabel. Dessuten finnes ulike faktorer som gjør at kombinasjonen kvinnen og en av mennene er forskjellig fra en av de andre....Men...hvis P-pillen er tatt som foreskrevet, og den fungerer som den skal, så blir det nok ingen befruktning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...